November 25

Känns tungt att dra sig ut och springa! Men jag tror att jag börjar få brister. Vitamin/näringsbrist. Så nästa vecka ska jag köra lite mer åt GI-hållet. Mer grönsaker lite mindre fett. Hoppas det gör mig piggare! :)

Ellida, här är receptet till browniesarna! :)
Jag minns inte om jag hade nötter i eller inte, men jag tror iaf att man kan skippa dem om man vill.
Fast jo jag hade nog nötter i :) Och jag använde 86%choklad.
Jag har bara bakat dem en gång för jag blev heltokig i dem och åt typ 4 st på en dag. Med grädde till x) Haha, så jag undviker dem medan jag vill gå ner i vikt ;P Jag litar inte riktigt på mig själv. Men på jul!<3

LCHF Nötbrownie
Portioner: 12 st
Tid: 10 minuter

Ingredienser
150 g minst 70% choklad
75 g smör
2 stora ägg
1dl hermesetas
50 g pekannötter (delade)

Gör så här
Börja med att ställa ugnen på 175 ºC. Smält sen smöret i en kastrull och låt chokladen smälta i det varma smöret. Vispa sedan ägg och hermesetas med din elvisp. Häll sedan i chokladsmöret i röran och vispa på nytt. Tillsätt nötterna och rör om. Häll sedan ut smeten i 12 formar och grädda i ugnen i ca 5 min. Servera gärna med vispad grädde.

En riktigt god brownie som med hjälp utav rätt choklad kan hålla sig till ca 5g kolhydrater!



Kommentarer
Postat av: Ellida

Tack! de här ska bli gott att kalasa på till jul (jag kan nog inte heller baka de här speciellt ofta, gottegris som jag är ända ut i fingerspetsarna, hihi) :D

2011-11-27 @ 20:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0