Fläskpannkaka LCHF

Jag köpte en grymt bra receptbok för ett tag sedan.
Jag kommer skriva lite recept här, det jag äter på
dagarna. :)

Jag trodde den här skulle bli lite omelettig, men visst lite
såklart eftersom den mest består av ägg. Men keson 
och osten gjorde att den blev ganska bra! :) Men jag
åt den utan lingon och då fattades det något kändes
det som. Man kan ju göra egen rårörda lingon med
sötningsmedel :) Jag ska pröva det någon dag.

Middag: Fläskpannkaka
4 portioner
1 paket stekfläsk (350g)
50 g smör
8 ägg
1½ dl grädde
1 burk naturell keso
2 dl riven ost
½ tsk salt
vitpeppar
ugn: 250 grader
Skär fläsket i små bitar. Lägg en klick smör i en långpanna med höga kanter.
Sätt in i ugnen tills smöret smälter. Fördela fläskbitarna i pannan och stek dem
i ugnen i ca 10 min. (Jag stekte dem i stekpanna, men det är ju en smaksak vad
man tycker är lättast och så.)
Vispa ägg i en bunke och tillsätt grädden, keso, och osten. Tillsätt kryddorna och
häll sedan smeten i långpannan. Grädda i ca 30 minuter.
Servera med sallad och rårörda lingon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0