Köttfärssås LCHF

Jag kan ju säga som såhär, jag är en godisgris! Haha :) Idag har jag verkligen varit intesåhälsosam (Det känns som att jag säger det varje gång jag uppdaterar :o) Ne men jag hann inte med frukosten idag och sen när jag kom hem så hade halva dagen gått så jag tog och köpte en 86% choklad. Den innehåller nästan exakt vad man får äta på en dag. Så jag köpte en sån och lite grädde till (som sagt, godisgris! udda combo kanske, men ;>) Det är gott och ta lite grädde på en bit choklad och äta! :)
Jag hade ju tänkt äta nästan hela chokladen men jag åt bara halva. Så jag ligger kanske på 15g idag (man måste räkna med grädden! ;p) Så jag tror jag ska göra lite köttfärssås! :) Mums!

Köttfärssås
Köttfärs
Vispgrädde
Krossade tomater
Soja
Svartpeppar & salt
De som gillar lök kan ju ta med gullök också. Jag kom på det nu när jag googlade bilden på köttfärssåsen haha. Men jag har aldrig tänkt på det :)

Det blir såklart godare med tomatpuré, men det brukar ligga på 17g kolhydrater per 100 g (ca 1 dl) så det blir ganska mycket. Jag brukar använda Willys egna märke G garant, krossade tomater. Som bara innehåller 3.3g per 100 :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0