Februari 5

Tack för länken Robin! Det var riktigt bra info!
http://lchfklubben.se/healthandscience/termodynamik-lchf-hormoner

Idag har jag iaf lyckats hålla mig till 1300 kcal och 19g kolhydrater, men jag tror det är lite för lite när man tränar. Och det spelar tydligen ingen större roll hur mycket kalorier man äter heller.
Men ändå kan jag känna att det borde göra skillnad (det är ju individuellt, men) för jag fattar ju att man kan äta mycket kalorier och ändå gå ner i vikt. Jag gick ju ner 15 kg på att äta vad som helst typ, bara jag höll mig under 20g kolhydrater per dag.
Enligt artikeln så ska det inte ha någon betydelse hur mycket kalorier man får i sig, men jag är ändå skeptisk.
I alla fall nu när min kropp har vant sig med LCHF. 
Men men, vi får se hur länge jag pallar att bara äta 1300 kalorier & 20g kolhydrater om dagen! ;)

Det går bra att gymma iaf! Så nu är jag faktiskt ganska hoppfull om att nå mitt mål till sommaren! :) Jag har gått ner 1.5 kg på fyra dagar :) Det är skönt att det går fort i början!

Jag vill köpa nya leggings också! Mina långa känns jobbiga inomhus!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0