Februari 4.2

Dagens tips: Om du äter 80g protein, 80g fett och 20g kolhydrater per dag så blir det ca 1100 kcal, men det är bra att äta lite mer, kroppen mår bäst på minst 1200, iaf kvinnor har jag läst^^


Min mamma har sagt nått om det där också, och efter idag så ska jag prova det!
För idag har jag räknat både kalorier och kolhydrater! Det var skrämmande! :S Inte konstigt att man han stått still i vikt. Jag tycker nästan jag skulle ha gått upp i vikt haha.

Idag
Mörk choklad: 200 kcal/ 2g kolhydrat
Bacon: 200 kcal/ 1g kolhydrat
Champinjoner: 40 kcal/ 0.5g kolhydrat
Ägg: 150 kcal/ 1.5g kolhydrat
Matgrädde: 165 kcal/ 1.5g kolhydrat
Ölkorv: 600kcal/ 0g kolhydrat
Hallon 100 kcal/ 10g kolhydrat
Grädde: 1200 kcal/ 9g kolhydrat
tot:
Kalorier: 2655
Kolhydrater: 25.5
Det var hallonen och grädden som gjorde det. Fy på mig, men jag var så sjukt sugen :/


Jag blir helt ställd! Jag har inte riktigt reflekterat över hur mycket kalorier det är i saker. Det jag hörde när jag började med LCHF var typ "Man får typ äta hur mycket fett man vill" Haha, men det stämmer ju inte. Man ska äta fett så att man får i sig energi och orkar med att leva, men det är precis som med allt annat. Intaget ska vara lika med utgifterna! Eller mindre, men absolut inte mer! 
Så som sagt, inte konstigt att jag stått still i vikt! Nu ska jag köra med 80-80-20 och prova! :)

Inget mer hallon&grädde, och sparsamt med ölkorven! (Den tänker jag inte ge upp helt!<3)

Var på gymmet idag igen, jätteskönt! 45 minuter körde jag cykling och springband (totalt 45min)
Och det var bara en till person där! :) Riktigt skönt! Jag stortrivs med att gymma :)
Imorrn sticker jag iväg igen!<3

Kommentarer
Postat av: Roibn

http://lchfklubben.se/healthandscience/termodynamik-lchf-hormoner

Läs detta!

2012-02-05 @ 16:51:39
URL: http://lchfparet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0