Långsam istället för snabb träning

Jaha! Vägde mig igår. Alltså från det att jag började gå ner i vikt för ett år sedan har jag ju synligt gått ner jättemycket. Men vågen vill inte vara med! Jag måste ha gått upp i muskler som ett as, för jag väger bara 8 kg mindre än för ett år sedan :S Och det är större skillnad än så på kroppen ju! Jag önskar att jag hade mätt mig när jag började, men jag gissar på att jag säkert har gått ner 2-3 dm runt midjan.
Så jag funderar på att ändra min målvikt. 15 kg minus från och med nu. Det blir för mycket annars tror jag.

Aja jag ska ha lite tålamod nu och se vad som händer. 

Jag hittade ett inlägg på midjematt.info. Det här har jag vetat om länge (min mamma är värsta allvetaren om motion och kost :p) Men jag har aldrig kunnat formulera mig så bra :p

Motion är förstås ett bra om man vill minska sitt midjemått och gå ner i vikt. Men man behöver inte rusa ut i löparspåret och springa så fort man kan. Enligt danska forskare så har det lika god effekt om man ägnar sig åt långsammare löpning.

Det viktiga är att man tränar och att man gör det regelbundet. Det är en fördel om man tränar minst två och en halv timme varje vecka. Mest vinner du om du fördelar dem på så många olika tillfälle som möjligt i hela veckan. Att koncentrera all träning till helgen har inte alls samma effekt som om du springer en halvtimme varje dag.

Gillar du inte löpning alls är det inget du ska börja på om du vill minska ditt midjemått. Då är det bättre att du väljer någon annan motionsform. Ju roligare det är att träna dessto större chans är det att det faktiskt blir av och då kommer du också att lyckas.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0