Light

Jag fick en kommentar idag och jag fick tipset om att sluta med lightprodukter helt.

Jag hittade ett stycke som beskriver anledningen ganska bra:
När vi äter/dricker en light-produkt så känner kroppen det
söta och förbereder sig på att få motsvarande kalorimängd.
Eftersom de uteblir så kvarstår ett sug efter dessa kalorier och
vi löser ofta detta genom att äta mer. Effekten blir alltså det
motsatta mot det det var tänkt.
Lightprodukten gör att vi äter mer istället för mindre.

Och som jag har skrivit förut så vet jag om detta
och jag har lightdricka som last och försöker dricka så lite som möjligt. Och helt ärligt har jag börjat få ont i huvudet av det så nu har det naturligt blivit att jag inte dricker nått.
Men tack för tipset Jessica, det var snällt av dig att påpeka! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0