Grädde

Det blev gräddstekta champinjoner till middag istället! :) Kött på det! ..kanske en skvätt sprite zero! ;>
Egentigen ska man väl hålla sig undan lightprodukter, men det är så nedrans gott! :<
Men men, jag går ner i vikt i alla fall så ;>

En produkt jag nästan alltid har hemma är just grädde! Man kan göra massa gott med det och det är kolhydratsnålt :) Ägg är också bra att ha hemma. Visst, nu är inte jag ett så stort fan av ägg, men om man inte har (har råd med ;>) annat så kan man göra ganska mycket mat på ägg. 
Kött i frysen har jag nästan alltid. Då är det hellre att man lagar någon mat med kött istället för att gå på affären och köpa nått annat.. Eller, som jag gör, inte äter alls. Om jag inte har någon mat hemma och inte orkar göra nått åt det så låter jag bli att äta den dagen. Vilket inte är bra. Förbränningen går långsammare, och hinner sedan inte med när man väl äter. Så just nu har jag lite kyckling, lax och röda köttbitar (vet inte riktigt vad just det köttet kallas haha!) i frysen. Om jag inte hade haft det hade jag kanske gått och köpt en tonfiskburk på Willys och inte ätit mer än så. Då hade jag gått miste om det här mumsiga, som jag lagade till idag :D

Köttbitar med svartpeppar, soja och cayennepeppar m. champinjoner i grädde, kryddat med grillkrydda, (bara lite - högt kolhydratinnehåll) soja och lökpulver. Redd med arrowrot.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0